Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.11.2013 18:34 - Внуците ни няма да знаят коя е баба Тонка. Машалла, те това е български патриотизъм!
Автор: joysii Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7698 Коментари: 28 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

        Преди два месеца бяхме на разходка в Русе. Никога не бях ходила там. Прекрасен град – наистина с преобладаващо виенско настроение и собствен чар.
     Аз, обаче, много исках да посетя къщата на баба Тонка, защото пътувайки нататък си мислех само за онези познати на всички случки, когато тя скривала Левски и изобщо – грижела се за свободолюбивите българи по време на османското присъствие. Направо си пропътувах във времето, и във въображението ми всичко, що съм чела и чувала за славното семейство Обретенови, оживя.
      То хубаво, амааааа!
      Първо се разочаровах когато русенци едва се сетиха за коя къща питаме, та на петия  път нацелихме някой, който горе долу да ни обясни как да я намерим. Пак не успяхме.
      Пътьом попаднахме на Музея на градския бит. Впечатляващо място. Много ми хареса. Направихме снимки и съпреживяхме любовните вълнения на Митхад паша – русенския валия. Къщата на музея имаше интересна история.
      И там питахме за бабинататонкина къща.      Екскурзоводката ни обясни, че тя сега не може да се види отвътре, понеже била заключена и имало някакви реституционни проблеми. Отдавна вече не била музей.
        Е, видахме я отвън – запусната и занемарена постройка, която с нищо не напомняше за своята история.
       Ох, братя българи, големи патриоти, търсим под вола теле – изгубената си гордост чааак при траките, а житейският път на баба Тонка, героизмът й, потъват в забвение.        
       Впрочем, разходката в Русе беше приказна – возихме се на сал, обядвахме рибка, пихме капучино. Когато се прибрахме у дома разказахме на децата и на приятели за хубавия уикенд, за Митхад паша и неговата любовница, за къщата, която той й подарил и която сега е приказен Музей на градския бит.
      За баба Тонка, Левски и там...революционни комитети някакви си, борби за освобождение от потисничество /робство, както някои врещят, че било/...не обелихме и дума.

image

image

image

image





Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Радвам се да видя
10.11.2013 19:18
една по-различна Джойси....
Тук е проблемът - невежеството взема връх, злобата и противопоставянето - също. Резултатът ...няма смисъл да го посочвам.
Поздрави!
цитирай
2. joysii - една по-различна Джойси. . . . Тук е ...
10.11.2013 19:36
angpiskova написа:
една по-различна Джойси....
Тук е проблемът - невежеството взема връх, злобата и противопоставянето - също. Резултатът ...няма смисъл да го посочвам.
Поздрави!

................
Аз наистина много се впечатлих от случката с къщата на баба Тонка. Тя беше сгушена самотно сред дърветата. Прозорците й гледаха реката и пазеха тайните си.Тези тайни , до които бъдещите поколения никога няма да се докоснат.
цитирай
3. joysii - една по-различна Джойси....
10.11.2013 19:43
Не, госпожо Пискова, не съм по-различна. Това съм си все аз.
Просто Вие ме преценихте погрешно.
Струва ми се,че твърде прибързано си създадохте мнение за мен. То изобщо не отговаря на истината, но нямаше смисъл да се впускам в себедоказване.
Ако, с времето, решите, че не съм изперкала незадоволена даскалица, ще ми е приятно да го разбера. Ако - не, здраве да е. Отнасяйте се с мен както пожелаете и както си Ви е кеф. Няма проблем.:)
цитирай
4. hadjiahil - Дори не е смешно...
10.11.2013 19:50
"...когато тя скривала Левски и изобщо – грижела се за свободолюбивите българи по време на османското присъствие."
цитирай
5. f873 - В Русе е запазена и добре подържана ...
10.11.2013 20:10
В Русе е запазена и добре подържана архитектурата, паметниците, площада е пълен и културната дейност е много по-развита, дори малчуганите мерят сили с румънчета, русначета и д.р.
... А както върви внучетата Ви няма да видят и паве от ул. Баба Тонка.

цитирай
6. joysii - 4. hadjiahil - Дори не е смешно...
10.11.2013 20:25
hadjiahil написа:
"...когато тя скривала Левски и изобщо – грижела се за свободолюбивите българи по време на османското присъствие."

....................
В смисъл??
цитирай
7. joysii - В Русе е запазена и добре подържана ...
10.11.2013 20:28
f873 написа:
В Русе е запазена и добре подържана архитектурата, паметниците, площада е пълен и културната дейност е много по-развита, дори малчуганите мерят сили с румънчета, русначета и д.р.
... А както върви внучетата Ви няма да видят и паве от ул. Баба Тонка.


...............
Аз внучета нямам. Но , живот и здраве, когато заимам, и когато ги заведа в Русе, вероятно пак ще поразгледаме прекрасната архитектура, ще хапнем, пийнем, ще се поразходим по Дунав и...ако не прескочим до Румъния, ще се приберем по живо по здраво у дома. Къщата на баба Тонка, барабар с всичката й история, хич даже няма и да я търся, за да не се депресирам и разстройвам от това, че нея вече никой не я помни и знае. Такива ми ти разни работи....
цитирай
8. f873 - Помни ми думата Лъвице.
10.11.2013 22:09
Помни ми думата Лъвице.
цитирай
9. joysii - Помни ми думата Лъвице. . . . . . . . . . . ...
10.11.2013 22:26
f873 написа:
Помни ми думата Лъвице.

...........
Ще помня.
Трябва да помним, бе! Има неща, които просто не бива да се забравят. Да се занаят и носят в сърцата. Не е нужно днес да мразим турците и да се бием в гърдите колко велик народ сме били. Достатъчно е само да превърнем в достъпен музей къщички като тази на баба Тонка.
Поздрави. Поразгледах при Вас. Интересно е.
цитирай
10. makont - Това е положението, Джоийс!
11.11.2013 11:18
Лицемерие до дупка, всичко само на думи. Усетих болката ти, защото и аз искренно се ядосвам. Поздрави и хубава и спокойна седмица!
цитирай
11. mechtatel - Поздрави от един Русенец
11.11.2013 11:54
Радвам се, че сте посетили моя роден град.
Относно къщата на баба Тонка, не съм сигурен какво е състоянието й, но знам, че наблизо има паметник на баба Тонка, а също така Математическата Гимназия носи нейното име.
Аз съм правил десетина клипа за Русе - разглеждали ли сте ги? Ето вижте тук:
www.youtube.com/ppeev3003
цитирай
12. starotomagare - Аз пък мисля ,че няма полза от вайкана ами да вдигнем шум
11.11.2013 12:41
Точно защото всички си казваме ,че някой трябва да го направи не правим нищо защото уж не е наша работа .Не значи ,че всички трябва да се юрнем да правим всякакви глупости за да привлечем внимание но поне няколко снимки на първо време от някой патриот от Русе .После да предизвикаме интервюта в местни и центролни медии .Сигурно не е трудно да се издирят и тези хипотетични наследници и да им се налее ум и родолюбие в главата а защо да не им сложят и една паметна плоча като дарители в музея когато се открие.Този имотец едвали струва и толкова пари и ако не им стига патриотизма да го дарят може и да се събере известна сума за да ги убедим.С бездействие и вайкане нищо не се решава !Хайде да действаме.
цитирай
13. joysii - Лицемерие до дупка, всичко само на ...
11.11.2013 14:36
makont написа:
Лицемерие до дупка, всичко само на думи. Усетих болката ти, защото и аз искренно се ядосвам. Поздрави и хубава и спокойна седмица!

==========
Да, Маки, действително разочарованието ми е огромно.
Но, какво да се прави - това е обективният ход на събитията. Явно ние българите сме си такива. И никой няма да ни е крив после като се затрием съвсем. Ами така ни било писано.
Ама иначе да ревем еша си нямаме и все турското робство ни е криво.
На сега - под какво робство сме, че не си опазваме историята?
Под робството на собственото си невежество.
Пък сме тръгнали при траките да си търсим културата....Божееее!
цитирай
14. joysii - Радвам се, че сте посетили моя роден ...
11.11.2013 14:38
mechtatel написа:
Радвам се, че сте посетили моя роден град.
Относно къщата на баба Тонка, не съм сигурен какво е състоянието й, но знам, че наблизо има паметник на баба Тонка, а също така Математическата Гимназия носи нейното име.
Аз съм правил десетина клипа за Русе - разглеждали ли сте ги? Ето вижте тук:
www.youtube.com/ppeev3003

.............
С удоволствие ще разгледам. Благодаря. Русе е един наистина прекрасен град.
Паметникът и гимназията...ми а дано те поне да запазят спомена за тази жена.
Поздрави, господине.
цитирай
15. joysii - Точно защото всички си казваме, че ...
11.11.2013 14:40
starotomagare написа:
Точно защото всички си казваме ,че някой трябва да го направи не правим нищо защото уж не е наша работа .Не значи ,че всички трябва да се юрнем да правим всякакви глупости за да привлечем внимание но поне няколко снимки на първо време от някой патриот от Русе .После да предизвикаме интервюта в местни и центролни медии .Сигурно не е трудно да се издирят и тези хипотетични наследници и да им се налее ум и родолюбие в главата а защо да не им сложят и една паметна плоча като дарители в музея когато се открие.Този имотец едвали струва и толкова пари и ако не им стига патриотизма да го дарят може и да се събере известна сума за да ги убедим.С бездействие и вайкане нищо не се решава !Хайде да действаме.

.............
Така е.
Трябва да се действа.
Но бива с това да се заеме някой, който живее в Русе.
цитирай
16. monaliza121 - Под робството на собственото си невежество.
11.11.2013 15:06
Поздравления, Джойзи!
цитирай
17. joysii - Поздравления, Джойзи!. . . . . . . . . . ...
11.11.2013 15:26
monaliza121 написа:
Поздравления, Джойзи!

...........
Винаги съм се стремяла, поне през моя кратък живот, да не съм от онези мижитурки, които дават лице на нацията ни.А да се опитвам да бъда стойностен човек. От тези, които притежават стил и характер, които преследват всеотдайно целите си. Нещо такова. Не зная доколко успявам.
Та, в този ред на мисли - непрекъснато се разочаровам от проявите на така характерната българщина, която дори си има точното име - байганьовщина.
Дано с времето нещата се попроменят и разумът да вземе превес над простотията.
Поздрави!
цитирай
18. demonwind - Внуците ни може да не знаят коя е Баба Тонка,
11.11.2013 15:37
но за сметка на това децата ни знаят кои са Ботев и Левски. И са готови дори да пролеят кръвта си заради тях. И заради треньорите им... ;)

Поздрави!
цитирай
19. joysii - 18. demonwind - Внуците ни може да не знаят коя е Баба Тонка,
11.11.2013 15:47
demonwind написа:
но за сметка на това децата ни знаят кои са Ботев и Левски. И са готови дори да пролеят кръвта си заради тях. И заради треньорите им... ;)

Поздрави!

.................
МАни, нали! Изпотрепват се за Ботев или Левски, на футболните им мачове.:):)
То като оня лаф за лютеницата. Дето като питат някои хора какво е Дерони, те казват - ми лютеница.За някакви си племена, хич никой наум си няма.
цитирай
20. demonwind - 19. joysii
11.11.2013 16:06
А още по-страшно е, когато български "ВИП" персони не знаят кой е Васил Иванов Кунчев или кой е написал Под Игото... За Бога, та тези "ВИП"-ове са ни почти връстници! ;)
цитирай
21. joysii - А още по-страшно е, когато бълга...
11.11.2013 16:20
demonwind написа:
А още по-страшно е, когато български "ВИП" персони не знаят кой е Васил Иванов Кунчев или кой е написал Под Игото... За Бога, та тези "ВИП"-ове са ни почти връстници! ;)

...............
Кои ВИП-ове имате предвид? Кретените от тъпите телевизионни реалита ли? Че какви ВИП-ове са тия боклуци? Нито са важни, нито са значителни. А са и прости.
цитирай
22. анонимен - Блюбен съм в Русе.
11.11.2013 16:45
Блюбен съм в Русе.
цитирай
23. dinkov - Динков
11.11.2013 17:15
joysii - усетих тъгата ти, дори гневът ти.Но не кори русенци, такива са времената. Ще се променят. Имай вяра. А Русе е разкошен град, познавам го добре, а баба Тонка Обретенова няма да бъде забравена. Спомена за такива като нея и синовете и крепят българщината.
Поздрав.
Ицко
цитирай
24. joysii - Блюбен съм в Русе. ========= С ...
11.11.2013 17:22
kushel написа:
Блюбен съм в Русе.

=========
С основание си влюбен в Русе.
Мен ме пленява и реката - голяяяма, красива.
цитирай
25. joysii - joysii - усетих тъгата ти, дори г...
11.11.2013 17:27
dinkov написа:
joysii - усетих тъгата ти, дори гневът ти.Но не кори русенци, такива са времената. Ще се променят. Имай вяра. А Русе е разкошен град, познавам го добре, а баба Тонка Обретенова няма да бъде забравена. Спомена за такива като нея и синовете и крепят българщината.
Поздрав.
Ицко

..............
Много се надявам, че няма да се забравят делата на истинските патриоти, Ицко.
Не че коря русенци, ама бива поне да има някакви указатели по пътя, така че човек все пак да може да достигне до тази къща, пък нищо,че ще я погледа само отвън. То само мисълта, че там някъде е стъпвал кракът на Левски е достатъчно вълнуваща.
цитирай
26. apostapostoloff - Трбваше да ме известиш, че отиваш в Русе!
11.11.2013 18:04
Щях да скоча в Лексуса и за нула време да довтасам. И сетне... Свети, върти, пух! Зизай, нане! Дръж се, земьо! Тиб- таба- луба!
цитирай
27. joysii - Щях да скоча в Лексуса и за нула време ...
11.11.2013 20:28
apostapostoloff написа:
Щях да скоча в Лексуса и за нула време да довтасам. И сетне... Свети, върти, пух! Зизай, нане! Дръж се, земьо! Тиб- таба- луба!

=============
Хахахахахха,бе!
Направо ме убиваш - "Свети, върти, пух! Зизай, нане! Дръж се, земьо! Тиб- таба- луба!" :):):):):):):):):):):):)
Поздрави, скицо невъзможна!:)
цитирай
28. apostapostoloff - Благодарско, ама
12.11.2013 04:51
дай най- сетне да се зазизаме. Много ми се прави тиб- таба- луба с теб.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: joysii
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2406179
Постинги: 850
Коментари: 22377
Гласове: 15249
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031