Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2010 21:49 - Да сготвиш охлюви
Автор: joysii Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15301 Коментари: 34 Гласове:
-12

Последна промяна: 19.11.2010 21:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
       Опитах ги веднъж в ресторант …мммм, разкош!
       После звънна свекърва ми и аз й споменах ,че обожавам охлюви.
       Тя каза – ще ти донеса. И донесе.
       Ама живи!
       Малееее, ми сега? Какво да ги правя аз тия гадини рогати пълзящи?
       Изсипах ги в мивката  защото знаех,че харесват влажни места – та да се чувстват комфортно. Дори ги поръсих с вода.
      Освежиха се, че като плъзнаха тия ми ти пущини наоколо, едва сварвах да ги  завръщам в мивката.
      Синът ми се върна от някъде и се опули захилен до уши – мамо – казва –заведи ги сега на кино, после в зоопарка. Диване!
      Мама по телефона ми нарежда – свари ги ,бе ,стига си се лигавила!
      Е как да ги сваря като са живи? Не измислих как да ги убия преди това.
      Сложих тенджера с вода, тя завря , а аз направо луднах.
      И..сега какво? Живи ли да ги варя?
      Пуснах един с треперещи ръце във врящата вода и с ужас чаках да видя жестока потресаваща агония на животината.
      Умря лесно. Престраших се и ги напусках  в тенджерата всичките.
      Е, свариха се, почистих ги и ги приготвих на салатка…ама…ми се е… майката докато го направя.
     Аз   в рибен ресторант харесвам и раци…ама никому нито дума за това!!

image





Тагове:   охлюви,


Гласувай:
28



1. innamorata - Хи хи...
19.11.2010 22:01
Забавно е било. Това "Умря лесно" много ме развесели :D
цитирай
2. анонимен - Не мога да повярвам, че това то е п...
19.11.2010 22:03
Не мога да повярвам, че това то е писала жена - вулгарно и грубо!
Ти си нещастница!
цитирай
3. joysii - 2. анонимен
19.11.2010 22:14
Я го напиши ти - нежно ,лирично и с любов..., че да ми покажеш как трябва да пишат жени.:):):)
Нещо от сорта на - милинките ,красиви, добрички охлювчета...сърцето ме болеше докато ги обработих на салата...?? Така става ли?
.............................................
Пък що съм нещастница???? Изобщо не разбрах.
цитирай
4. joysii - 1. innamorata
19.11.2010 22:17
То добре,че издъхна бързо ,иначе...щях да се уплаша и да ги пусна в градинката до нас да си живеят на воля.
цитирай
5. osi4kata - hahahah,
19.11.2010 22:39
аз моите ги бях оставила на балкона, в една тенджера. Така ме подучиха по-възрастни съседки - трябвало да се изакат охлювите и после били по-вкусни :)).

Оставих ги да акат на воля, затворени в тенджерата и отидох на работа. Като се върнах заварих чудо... хайванчетата си бяха отворили и бяха плъзнали навсякъде, чак у съседите бяха отишли :))). Бързата смърт им се размина. Събирах, събирах в една наилонова торбичка и ги пуснах на поляната пред блока да пасат... После дълго чистих охлювска слуз от стените, чистенето беше съпроводено от мърморенето на мъжленцето, което изгуби ума и дума като видя плъзналата паплач :)))). Може би единствената забрана, която съм получавала в дъъългия си съпружески живот е поставеното вето върху готвене на охлюви... Хитри гадинки са!
цитирай
6. joysii - 5. osi4kata
19.11.2010 22:43
хахаха
И ти си си изпатила!
На мен хич няма нужда да ми забраняват. Не искам да виждам повече вкъщи живи охлюви.
цитирай
7. анонимен - трябва да опиташ живи охлюви
19.11.2010 22:58
да изядеш, или бяха живи жаби :::)))
цитирай
8. joysii - 7. анонимен
19.11.2010 23:09
Живи...не предпочитам.
За жабите - добре ме подсетихте - прекрасни жабешки бутчета поднасят в рибния ресторант на комплекс "Ривиера" в началото на Златни пясъци.
Препоръчвам Ви ги.
Пък...може и живи да Ви ги сервират, ако Вие предпочитате така...:):):):)
цитирай
9. joysii - 9. shtrakalka
19.11.2010 23:38
Оооох, завиждам ти,честно!
Мидички..в мидената ферма "Дълбока"...ммммм!
Може и в Мидената къща във Варна.
Да си похапнеш с удоволствие и в...приятна комания.
цитирай
10. blogena - хах :))
20.11.2010 00:33
Веднъж милото домъкна вместо риба охлюви.
И аз вирнах нос и той (никога дори яйце не си е сварил или изпържил)
сам си ги вари и всичко останало ...
обаче толкоз ги беше препържил, че бяха станали като гума :)))

така и не им усетих вкуса ;)

цитирай
11. kasnaprolet9999 - Моята баба от Пловдив редовно ни ...
20.11.2010 09:44
Моята баба от Пловдив редовно ни правеше охльови с ориз. Ние , децата от двора ходихме да ги събираме от Бунарджика и й ги носехме.Тя ги обработваше по същия начин, който си описала.Охльовите представляват деликатес и се консумират в цял свят, повишават имунитета на човек, който е склонен към чести настинки. Като беше малък големият ми син, много боледуваше в детската градина от инфекции на горните дихателни пътища. Веднъж се присетих за охльовите и реших да му сваря, за да го заздравя. Моята свеки не бе така отворена като твоята и ме гледаше с ужас, какви ги върша. След като ги дадох на детето тя не ми говори дълго време, а какви критики бяха, това с твоите анонимници нищо не е. Когато пък започнах да събирам билки съвсем й взех страха :))) Не се впрягай, който не ни разбира, бърка, за него си е.
цитирай
12. ledzeppelin - дам,
20.11.2010 11:49
когато ти се налага сам да убиваш е гадничко.
в магазина е лесно - от рафта в количката ...
ама я ходи да заколиш яре,кокошка или прасе. хич не е приятна гледка.
но когато не се консумира повече отколкото ти е нужно всичко е в реда на нещата. :))
цитирай
13. ufff - Хапвам си ги най-безотговорно - ...
20.11.2010 12:17
Хапвам си ги най-безотговорно - охлюви, миди, раци, скариди, октоподи, жаби (вече не - на изчезване са) и прочие гадинки, а баба ми си хапваше и костенурки (там не посмях).
Обожавам охлюви и смятах, че мога да ги готвя, докато не опитах рецептата на моята приятелка Ана. При нея изразът "топят се в устата" трябва да се приеме буквално, защото тя свещенодейства при приготвянето им: първо ги задушава, после ги панира (леееко, едва-едва), сипва ги в тавичка, ръси ги с масло и ги запича до много приятен цвят. Сервира ги с няколко соса, от които човек да си топва и да експериментира с вкусовете. Шест!
Ммм! Приядоха ми се.
цитирай
14. hristo27 - И аз съм ги опитвал. За мезе са чудни!
20.11.2010 13:43
И аз съм ги опитвал. За мезе са чудни!
цитирай
15. karambol5 - Е хайде стига да, че вече преглъщам ...
20.11.2010 15:26
Е хайде стига да ,че вече преглъщам гладно .
То не бяха охлюви , миди ,раци............. ми човек съм :))))
цитирай
16. joysii - 14. ufff
20.11.2010 17:06
Малеееее, вкусотии!
Аз чак така не мога да ги издокарам.
цитирай
17. makont - Джоси, страхотна си,
20.11.2010 19:15
така ме разсмя, представям си муцунката ти, докато си пускала клетия охлюв във врящата вода. И въобще ли не си ги почистила? Важното е, че са били вкусни, то е като шкембето, ако е идеално изчистено, няма да е вкусно. По същия начин рибарите замразяват примарно хамсийката непочистена, за да се запази сочна, странно. Усмихната вечер и по-добре си ги яж на ресторант.
цитирай
18. анонимен - :)
20.11.2010 21:23
joysii, признавам си с ръка на сърцето...това аз не го мога! Никога нито съм ги готвила, нито съм ги опитвала! Но така весело си го описала, че ме развесели!
Ама никому нито дума за това!!:)))
Saraq
цитирай
19. zlokuche - Добре се посмях! Важното е, че са ...
20.11.2010 23:26
Добре се посмях! Важното е, че са станали вкусни, а синът ти е прав - защо не си ги завела първо на кино? :-)
цитирай
20. amenda - Нещо уникално са охлювите, ако са и ...
21.11.2010 17:24
Нещо уникално са охлювите, ако са и подправени с чесън... мммммм
Панирани не ми допаднаха, на "дробсърма" също не толкова :-((((
цитирай
21. joysii - 11. blogena
21.11.2010 20:19
Милото да си носи рибата и за охлюви хич да не мисли.:):):):)
цитирай
22. joysii - 12. kasnaprolet9999
21.11.2010 20:25
Да, зная ,че охлювите са полезни за здравето.
Всъщност, както са казали китайците - няма нещо , което не се яде, има лоши готвачи.
А щом разбираш и от билки...поздравления.:):):)
Това си е натурална медицина.Често - с по-добри резултати от хапчета и мед.процедури.Но трябва голямо постоянство при ползване на билки.
цитирай
23. joysii - 13. ledzeppelin
21.11.2010 20:28
Никога до сега не съм убивала животно.
Освен разбира се, гадните буболечки, пеперуди и паяци.
Все пак, ако ми се наложи...май ще се справя с едно заколване.:):):):)
Но на нещо дребно.Агне,коза,прасе....абсурд!
Поздрави.
Радвам се,че се отбихте при мен.
цитирай
24. joysii - 16. karambol5
21.11.2010 20:31
Помоли съкровището да се развихри в кухнята,щом си гладничко:):):):):)
Ти й купи охлюви, жаби, скариди и раци ...и й ги дай да ти ги приготви:):):):)
Само...гледай да не си вкъщи докато го прави, че ще го отнесеш яко.
цитирай
25. joysii - 18. makont
21.11.2010 20:33
Чистих ги, бе.
Ама не го споменах нарочно,че то супер гадост е това.
Поздрави за теб.Много позитивен човек си ти.
цитирай
26. joysii - 20. zlokuche
21.11.2010 20:37
Бе аз бая мислех да ги пусна да се поразходят в близката градинка...ама...хайде да се пробвам да ги готвя.
Следващия път ,свекърва ми като ги домъкне - директно ще отидат на разходка.Не в тенджерата.
цитирай
27. joysii - 21. amenda
21.11.2010 20:38
Да,скъпа.
Много ястия се приготвят от охлюви, но наистина,не всичко се харесва. Особена храна са.
цитирай
28. dolsineq - Как ти идват наум такива теми? За...
21.11.2010 21:43
Как ти идват наум такива теми? Забавно е...;)
цитирай
29. анонимен - ...
23.11.2010 11:20
Какви са тези простотии - лаф да става.Автори?
Недои...а жена - недоклан звяр.Пише ли пише.Тъпотии!
цитирай
30. joysii - 30. анонимен
23.11.2010 17:49
Пък друг един/една също недо......,незадоволен/а , че и тъп/тъпа, чете та се къса, и коментари пише. Само дето е анонимен/анонимна, щото е гадняр/ гаднярка и тия глупости дето ги дрънка няма доблест да ги напише с името си.
цитирай
31. kite333 - :) :)
26.11.2010 10:05
много ама много се смях.знам технологията,но на мен баща ми ги прави.
и какви са тези анонимни тъпи коментари? аааа може вегетарианци да са !
и каква е разликата дали ще ядем убито преди това животинче или ще се наложи да го убием лекичко.ми то хората така се хранят убивайки и без сантименталности моля !
цитирай
32. joysii - 32. kite333
27.11.2010 10:32
Благодаря,че се отбихте.
Анонимните не ме притесняват:):)
Готвнето на охлюви наистина е голям екшън.Вече зная как става, няма да се шашкам толкова.
Поздрави.
цитирай
33. анонимен - ха ха ха супер, като мен миналата ...
28.11.2010 16:57
ха ха ха
супер , като мен миналата -година шаран да чистя -голям смях пада .....
за видео бях направо
цитирай
34. joysii - 34. анонимен
28.11.2010 18:59
Оооо, да!
Аз не се наемам да чистя шаран.
Гледах веднъж как се прави, после се наложи да почистя кухнята основно и се заклех...никога повече!:):):)
Поздрави.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: joysii
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2406310
Постинги: 850
Коментари: 22377
Гласове: 15249
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031