Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2015 10:44 - Бабината баница
Автор: joysii Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10527 Коментари: 47 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Баба ми е руса и синеока жена. Дребна, но много подвижна и енергична. Докато я видиш и тя нахранила пилетата и всичките  животни, запалила печката, омесила тесто, сготвила. Невероятно чевръста. Да й се чуди човек. Усетих я като стана в 5 часа, а аз само се поразмърдах в топлото легло и продължих да си спинкам. 
    
Родителите ми ме оставиха за около седмица на гости у баба и дядо, които живеят на село. Имат къща и мноооого животни. Всякакви. Истински чифлик.
      Станах, измих се, имаше топла вода. Тогава бях много злояда , та затова не обърнах внимание на закуската. Помаях се да разгледам животинките – като в зоопарк. После се прибрах на топличко. Зима е. Всичко е покрито с пухкав бял сняг. Небето е сиво. Отвреме навреме прехвърчат снежинки. Духа режещ северен вятър.
      Баба ми си науми да прави баница. Аз зная всичко за баниците, защото няколко  пъти съм я наблюдавала  как ги прави. Но не съм  опитвала да се науча .Никога.
      И ето - тя меси бялото тесто, поглежда ме, усмихва се. Аз само зяпам отстрани и галя котката. До мен има две-три списания „Космос”. Много ги харесвах тогава. На 12 години съм. В стаята е чисто, топло, подредено. През една малка дупчица на вратата на печката проблясва пламъче.
     Само миг и всичко това вече е минало.
      Днес реших да опитам да направя тази баница. Същата, която толкова пъти бях гледала да измайсторяват ръцете на баба ми.
     Тюх, то не било лесно! Сетих се всичко свързано с тая баница. Дори си припомних и какви мисли са се въртяли в малката ми глава тогава. Ама баницата...не иска само акъл , а и умения.
     Стана вита питка. Карай. Споменът за баба да е жив.  
    Баницата...ще я купя.

image

Картината,която много харесвам, е на Миро Ганков.



Гласувай:
21



1. tikvo4 - скриий са ма ..тикво...
18.10.2015 11:26
..долна злобна крава ....
цитирай
2. joysii - 1. tikvo4 - скриий са ма ..тикво...
18.10.2015 12:01
..долна злобна крава ....
===========
Здрасти на Бясното Джули. Скъпа, ще ми казваш "скрий се" когато поне малко се доближиш до мен по талант и акъл. Когато те видя като интелигентно присъствие в този сайт, а не само като подлога на Гина. Нали? А сега си затваряй човката.
цитирай
3. joysii - Най ми е кеф простакесите да ме мр...
18.10.2015 12:03
Най ми е кеф простакесите да ме мразят. Щото ако ме харесваха...пази, Боже!
цитирай
4. tikvo4 - то си личи ,кой какъв е кукумявкее...Гина никога не те напада ,само ти ,щото си крава и жаба ведно...
18.10.2015 12:11
освен некой тъп модератор ,нема кой да те чуе
писах го 20 пъти...и пак ще го напиша .
цитирай
5. joysii - tikvo4 - то си личи ,кой какъв е кукумявкее...Гина никога не те напада ,само ти ,щото си крава и жаба ведно...
18.10.2015 12:43
освен некой тъп модератор ,нема кой да те чуе
писах го 20 пъти...и пак ще го напиша .
=========
Ама разбира се, че си личи кой какъв е, бе Бясно Джули. Ти и приятелката ти Гина сте единствените тук, които злоупотребяват с крадени от интернет данни на хора. Няма да изреждам сега купищата простотии характеризиращи вашето присъствие в сайта, щото ми е гадно. А на теб ако ще да ти се изприщи езика да ме наричаш жаба и кукумявка, дреме ми...нали се сещаш къде. Аз се радвам, че тъпачки като вас двете не ме харесват. Щях да се притесня нещо ако ме харесвахте.
цитирай
6. joysii - Джули-Тиквоч, ако няма какво по...
18.10.2015 12:46
Джули-Тиквоч, ако няма какво повече да ми кажеш, бих те посъветвала да се омиташ оттук и да отидеш да се понапънеш да напишеш нещо интересно, че белким някой от този сайт спре вниманието си на теб, поне за миг.
цитирай
7. joysii - Аз сега ще изпия на слънчевата си ...
18.10.2015 12:49
Аз сега ще изпия на слънчевата си тераса едно кафе с дъщеря ми и ще й разкажа за нейната руса прабаба, на която тя много прилича по външност и по темперамент.
цитирай
8. hristo27 - освен некой тъп модератор, нема кой ...
18.10.2015 15:12
[quote=joysii]освен некой тъп модератор ,нема кой да те чуе
писах го 20 пъти...и пак ще го напиша .
=========
Ама разбира се, че си личи кой какъв е, бе Бясно Джули. Ти и приятелката ти Гина сте единствените тук, които злоупотребяват с крадени от интернет данни на хора. Няма да изреждам сега купищата простотии характеризиращи вашето присъствие в сайта, щото ми е гадно. А на теб ако ще да ти се изприщи езика да ме наричаш жаба и кукумявка, дреме ми...нали се сещаш къде. Аз се радвам, че тъпачки като вас двете не ме харесват. Щях да се притесня нещо ако ме харесвахте. [/quote
........................................

Наистина си нахален боклук!
Точно ти ли се намери да пишеш за крадени от интернет "неща"? Припомни си, какво открадна от Фейса преди време, Радост Димитрова /joysii/. Да припомним за N път на останалите блогъри:

"На рожденните си дни съм много нервна, раздразнителна и ми е много тъжно. Компенсирам това ужасно настроение с капризи по повод на подаръците..." и т.н.

автор - Радост Димитрова, Фейсбук, 26 ноември 2011 г.
.......................................................................

"На рожденните си дни съм много нервна, раздразнителна и ми е много тъжно. Компенсирам това ужасно настроение с капризи по повод на подаръците..." /100 % същият текст.

автор - joysii, Blog, 02.01.2013 г., 20:48 ч.

Апропо:
Снимката, която си лепнала, съвсем не прилича на 50+, на колкото си! :D:D:D

цитирай
9. joysii - 8. hristo27
18.10.2015 15:49
Ристьо, отново някакви фейсбуци, дрън-дрън компилации, ставаш банален.
Всичко издрънкано тук от Гина и подлогите й - ти и Бесното Джули, са пълни глупости и лъжи.
....
Снимката, която съм лепнала...какъв ти е проблемът с нея? Да не искаш да лепна тук мутрата на твоята любимка?
цитирай
10. joysii - Много моля Бясното Джули /Тиквата/ ...
18.10.2015 15:59
Много моля Бясното Джули /Тиквата/ да не ми краде текст от постингите. Да седне и сама да измисли нещо, което да напише и което да се хареса на публиката.
цитирай
11. milady - джойсо, по долу падна и от хлорито от Бусманци...просто мн. обичаш помпите, нали ,ковро!
18.10.2015 16:09
поне в Интернет/ и ФБ, инкогнито/ скрита от мъжа си и децата .
лелка на 55 ?? Срамота най вече ,че си злобна и си долен боклук...
че си ,като крава и жаба наедно. не е чак такъв резил...
цитирай
12. blackpredator - Джойси,
18.10.2015 16:17
Юлчето с многото й никове, праи нещо като гей парад у блога,
с цел да плаши хетеросексуалните
цитирай
13. joysii - поне в Интернет/ и ФБ, инкогнито/ ...
18.10.2015 16:30
milady написа:
поне в Интернет/ и ФБ, инкогнито/ скрита от мъжа си и децата .
лелка на 55 ?? Срамота най вече ,че си злобна и си долен боклук...
че си ,като крава и жаба наедно. не е чак такъв резил...

==========
Алоо, леко, че ще си прехапеш езика. Джули, да те светна само - аз не съм ти Хлорис, нито някоя друга тукашна кротка душица, която ще се стресне от твоята простотия и вулгарност. За милото и децата ще се грижа аз. Ти се погрижи за себе си, щото гадже и деца нямаш.Може би затова си такова куку, то да си сам на тоя свят е истински ужас.
цитирай
14. tikvo4 - БП, зевзека пелтек ,дето не мое едно цяло изреч,да сглоби без Гугъля...
18.10.2015 16:30

надул дъртата слива на радостина ...
и върти колелото ,или Помпата по 24 ч..за лудо..
седнал акъл да ми дава ...
по нагоре от марето ,джойсъ, и хлорката ..батка не моеш се дигна..
ритнах те ,затуй виеш на умряло..
прастара дилема, Хамстере....
цитирай
15. joysii - Юлчето с многото й никове, праи нещо ...
18.10.2015 16:32
blackpredator написа:
Юлчето с многото й никове, праи нещо като гей парад у блога,
с цел да плаши хетеросексуалните

Да. И как само си вярва, че е интересна, готина и забавна. Пълна трагедия. Да се чуди човек да я съжалява ли или да я завре у кучи..., където й е мястото.
Поздрави, Блеки.
цитирай
16. helenka - Радке, каква ти е професията на теб? ...
18.10.2015 16:34
Радке, каква ти е професията на теб? Ако си вече пенсионерка, прощавай!
цитирай
17. joysii - надул дъртата слива на радос...
18.10.2015 16:34
tikvo4 написа:

надул дъртата слива на радостина ...
и върти колелото ,или Помпата по 24 ч..за лудо..
седнал акъл да ми дава ...
по нагоре от марето ,джойсъ, и хлорката ..батка не моеш се дигна..
ритнах те ,затуй виеш на умряло..
прастара дилема, Хамстере....

...............
Джули, виж, скъпа, тези твои каламбури дето ги ръсиш по целия сайт, наистина са доста тъповати. Вярвай ми, мила, много се излагаш. Може подобно поведение да върви в твоята среда на простаци, но тук...то не,че блогбегето е само интелигенция, ама...не вървиш,бе. Разбери го. С това поведение на намахана простакеса...жалка си.
цитирай
18. blackpredator - Юлке,
18.10.2015 16:34
а ти кавала тъй наду ми,
че просто нямам думи...!!!
цитирай
19. joysii - 16. helenka - Радке, каква ти е професията на теб? ...
18.10.2015 16:36
Хелена, питай Радка, защо питаш мен.
Ти да не си мръднала нещо?
цитирай
20. joysii - а ти кавала тъй наду ми, че просто ...
18.10.2015 16:37
blackpredator написа:
а ти кавала тъй наду ми,
че просто нямам думи...!!!

.............
Хахахаха...Как е наша Юлка в тая работа? Я намери думи и раздуй!
цитирай
21. blackpredator - Джойси,
18.10.2015 16:48
това си е метафора
искам да кажа, че у блога,
Юлка е юропейка колкото Шенгения Пръмова
и толкова умна...
цитирай
22. katara - БП, мъжа си личи по жената. нямам др. забележки към твоят блогов герой...
18.10.2015 17:02
тук има няколко доста нагли и простовати „анонимни маймуни“
....хло, джо, бло мара..и нълоооо..

които са тук анонимно само за да клюкарят ....
тъпи женки, мъже ли очаквате тук/ където 95 % са пенсионери..
3 % луди и 2 % реални образовани автори. не ви виждам в Чарта ...
математика се иска, ама как да ви стигне пипето...
цитирай
23. apostapostoloff - Разочарова ме- аз мислех, че
18.10.2015 17:04
си от работническо- селско семейство, а ти си била потомка на чифликчии! Народни изедници, душмани. Не те е срам!
цитирай
24. blackpredator - Юлке,
18.10.2015 17:07
аз съм като Питагоровата теорема
не ме меши у вашта аритметика
цитирай
25. joysii - тук има няколко доста нагли и про...
18.10.2015 17:34
katara написа:
тук има няколко доста нагли и простовати „анонимни маймуни“
....хло, джо, бло мара..и нълоооо..

които са тук анонимно само за да клюкарят ....
тъпи женки, мъже ли очаквате тук/ където 95 % са пенсионери..
3 % луди и 2 % реални образовани автори. не ви виждам в Чарта ...
математика се иска, ама как да ви стигне пипето...

..............
Дрън-дрън...не вървиш. Простовата тук си ти, точно с изказвания това, безрезултатен напън да формулираш някаква мисъл.Апропо, ти на училище ходила ли си? Да си чувала нещо за изречения и правопис?
цитирай
26. joysii - си от работническо- селско семе...
18.10.2015 17:37
apostapostoloff написа:
си от работническо- селско семейство, а ти си била потомка на чифликчии! Народни изедници, душмани. Не те е срам!

........
Е да, Толи, така стоят нещата при мен. По бащина линия бяха чифликчии, по майчина - търговци. А родителите ми са баш интелигенция - учители. От страната на милото преобладават юристите - до девето коляно.
Поздрави! Ти къде се изгуби?
цитирай
27. joysii - аз съм като Питагоровата теорем...
18.10.2015 17:38
blackpredator написа:
аз съм като Питагоровата теорема
не ме меши у вашта аритметика

............
Блеки, то Бесното Джули едно си знае едно си бае-все да меши й се иска. Мен ме забърка вече в какво ли не.
цитирай
28. joysii - това си е метафора искам да кажа, ...
18.10.2015 17:40
blackpredator написа:
това си е метафора
искам да кажа, че у блога,
Юлка е юропейка колкото Шенгения Пръмова
и толкова умна...

...........
Може би е точно юро-ПЕЙКА. Дървена.Излющена,без блясък и цвят.
цитирай
29. hloris - Джойси,много вкусна баница си замесила днес:)
18.10.2015 17:52
Я,що огладнял народ я нападна,най-вече наша Юлка-Дюлка...
то у Немско не ядат такива неща,нема време да запретне ръкави
да си извърти една...къде,къде е по-лесно хоп...с мръсните ръце в
чуждата баничка да чопли?!
Поздрави...топъл постинг,навяващ детски спомени за сръчните бабини ръце.
Умело си я извъртяла този път! :)
цитирай
30. blackpredator - абе остави я Юлка, Джойси
18.10.2015 17:53
тя милата завижда
че при мен към х.я има прикрепен и мъж
цитирай
31. joysii - Я, що огладнял народ я нападна, н...
18.10.2015 18:13
hloris написа:
Я,що огладнял народ я нападна,най-вече наша Юлка-Дюлка...
то у Немско не ядат такива неща,нема време да запретне ръкави
да си извърти една...къде,къде е по-лесно хоп...с мръсните ръце в
чуждата баничка да чопли?!
Поздрави...топъл постинг,навяващ детски спомени за сръчните бабини ръце.
Умело си я извъртяла този път! :)

===========
Здрасти. Мерси за милия коментар. Спомените за моите баби са приказни. Те правеха детството ми щастливо и безгрижно. Даваха ми мъдри съвети.
Хлори, Бесното Джули джавка на месечина. Нищо смислено не говори.Бля-бля - врели некипели само.
Поздрави за теб.
цитирай
32. joysii - тя милата завижда че при мен към х. ...
18.10.2015 18:16
blackpredator написа:
тя милата завижда
че при мен към х.я има прикрепен и мъж

............
Еее, ми обърни й малко внимание,де Блеки! Виж я само как се кунди и гъне, бял ден не вижда така отритната от мъжкото съсловие в блогбегето. Ама ха, докарали сте до бяс бедното Джули.
цитирай
33. joysii - Хахахаа. . . Тиквоч ще си строши п...
18.10.2015 18:28
Хахахаа...Тиквоч ще си строши пръстите да ми трие коментарите!
Джулката пише,че не съм й интересна, а постоянно дреме в блога ми или пише постинги за мен. Май съм й безумно интересна, понеже съм по-готина и тя се пръска от яд. Хихихихи!
Копира ме, имитира ме, подражава ми....Божееее....
цитирай
34. didanov - бабината баница
18.10.2015 19:40
и мамината питка са най-хубави, защото са замесени с любов!поздрави
цитирай
35. joysii - и мамината питка са най-хубави, ...
18.10.2015 20:01
didanov написа:
и мамината питка са най-хубави, защото са замесени с любов!поздрави

===========
Така е, didanov . Почувствал си настроението в постинга ми.Това ме радва. Поздрави!
цитирай
36. f873 - Значи, по паспорт ми изписват само ...
18.10.2015 20:10
Значи, по паспорт ми изписват само трите имена заради родословието.

Ако някой е опитал от кратунките на дяда ми с другите нашенски гозби .. бедна душа-беден народ.
цитирай
37. f873 - Уф, май отнесох банановата торта. ...
18.10.2015 20:21
Уф, май отнесох банановата торта. Днес не са на кеф - настъпах им платените профилчета. :)
цитирай
38. joysii - Уф, май отнесох банановата торта. ...
18.10.2015 21:05
f873 написа:
Уф, май отнесох банановата торта. Днес не са на кеф - настъпах им платените профилчета. :)

.......
Ефи, съжалявам. Напиши пак всичко каквото ти се иска да споделиш. Дано то да не засяга нечии интереси,че да не ти трият постчетата.
цитирай
39. joysii - Значи, по паспорт ми изписват само ...
18.10.2015 21:07
f873 написа:
Значи, по паспорт ми изписват само трите имена заради родословието.

Ако някой е опитал от кратунките на дяда ми с другите нашенски гозби .. бедна душа-беден народ.

......................................................
Разкажи ми.
цитирай
40. gosho568 - Хубави спомени от миналото. . . П...
18.10.2015 23:37
Хубави спомени от миналото... Поздрави! :)))
цитирай
41. apostapostoloff - Аз издадох нов албум с
19.10.2015 07:37
акустични изпълнения. Бих ти изпратил един, ако знаех къде да го изпратя. Сега залягам над друг албум, но този път всички изпълнения са с електрическа китара. Много, ама много добре си уплътнявам времето.

А иначе ям, пия и се веселя. Е, има и креватна гимнастика, разбира се.
цитирай
42. rosiela - За бабината баница
19.10.2015 09:42
Много уютно ми стана от Вашия текст. И фотосът от картината е хубав.И аз имах една такава чевръста баба,но поне баница се научих да меся,ако не друго от многобройните й умения.Пишете увлекателно и топло.
цитирай
43. joysii - Хубави спомени от миналото. . . П...
19.10.2015 16:14
gosho568 написа:
Хубави спомени от миналото... Поздрави! :)))

.................
Да, Гоше, спомените топлят душите ни.
цитирай
44. joysii - акустични изпълнения. Бих ти из...
19.10.2015 16:16
apostapostoloff написа:
акустични изпълнения. Бих ти изпратил един, ако знаех къде да го изпратя. Сега залягам над друг албум, но този път всички изпълнения са с електрическа китара. Много, ама много добре си уплътнявам времето.

А иначе ям, пия и се веселя. Е, има и креватна гимнастика, разбира се.

..............
Браво, Толи! Поздравления за таланта ти!
И да не изоставяш креватната гимнастика, защото тя е в основата на доброто разположение на духа.
цитирай
45. joysii - Много уютно ми стана от Вашия текст. ...
19.10.2015 16:19
rosiela написа:
Много уютно ми стана от Вашия текст. И фотосът от картината е хубав.И аз имах една такава чевръста баба,но поне баница се научих да меся,ако не друго от многобройните й умения.Пишете увлекателно и топло.

.................
О, благодаря за коментара. Радвам се,че текстчето Ви е докоснало по някакъв начин.
Ще погледна Вашия блог. Поздрави.
цитирай
46. astrojozi19 - Здравей Мила Джойс!
24.10.2015 01:03
Рядко влизам в блога напоследък даже въобще, ама ти ме зарадва с тая баница, прекрасно приятелко.Баба ми да е жива и здрава, прави страхотна баница и ме научи, вече е доста годинки тя да ми е здрава:)
цитирай
47. joysii - Рядко влизам в блога напоследък ...
24.10.2015 17:26
astrojozi19 написа:
Рядко влизам в блога напоследък даже въобще, ама ти ме зарадва с тая баница, прекрасно приятелко.Баба ми да е жива и здрава, прави страхотна баница и ме научи, вече е доста годинки тя да ми е здрава:)

===========
Здрасти, Астроадаш!
Обичай баба докато е жива, нищо, че е на годинки. Угаждай й и я глези. Старите хора обичат да им обръщат внимание. Моите бабки, и двете, бяха много мили жени. Винаги се отнасяха с мен с търпение и обич.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: joysii
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2406782
Постинги: 850
Коментари: 22377
Гласове: 15249
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031